Συγχαρητήρια για την κοινωνική σοσιαληστική πολιτική!
Ούτε λίγο, ούτε πολύ η διαφορά, μέσα σε λιγότερο από 3 χρόνια, αγγίζει το 240%!!!
Αν τώρα σε αυτή, προστεθεί η μισθολογική μείωση της τάξεως 25-35% που επιβλήθηκε στους μισθωτούς και συνταξιούχους μέσα στον τελευταίο χρόνο, μείωση που δεν αντανακλά την πραγματική απώλεια αγοραστικής δύναμης μια και αυξήθηκαν ραγδαία οι έμμεσοι φόροι (καύσιμα, τσιγάρα, ΦΠΑ κ.λπ.) τότε η αύξηση του κομίστρου για την "ψυχαγωγική" μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανέρχεται πέριξ του 300% (μία ποσοστιαία μονάδα μεταβολή για κάθε έναν από τους τιμημένους συντρόφους του Λεωνίδα, όχι εκείνου με τα σοκολατάκια έτσι?)
Το αποστομωτικό επιχείρημα για την αύξηση που αποφασίσθηκε, διά στόματος αρμόδιου Υπουργού, κου Ρέππα, ήταν ότι το παλαιό κόμιστρο δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με το αντίστοιχο σε άλλες χώρες της Ευρώπης! (μπορείτε να γελάσετε όσο δυνατά αντέχετε παρακολουθώντας τη σχετική δήλωση)
Θεωρώ αδιανόητες και απαράδεκτες τις αναμενόμενες αυξήσεις (από 1η Φεβρουαρίου) των εισητηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, οι οποίες λέγεται πως θα ξεπεράσουν το 40%, ενώ ήδη από την Πρωτοχρονιά όλα τα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 80%.
Να υπενθυμίσω πως από το 2000 μέχρι σήμερα (σε μια 10ετία δηλαδή) οι τιμές των εισητηρίων έχουν αυξηθεί κατά τουλάχιστον284% !!!! τη στιγμή που οι μισθοί το τελευταίο διάστημα διαρκώς συρρικνώνονται.
7.8.2000 Το εισητήριο της ΕΘΕΛ αυξάνεται από 120 Δρχ. σε 150 Δρχ. (αύξηση 25%)
Από 1.5.2008 μέχρι 1.1.2009 το κόστος των εισητηρίων των αστικών λεωφορείων αυξήθηκε κατά 100%!!!!! (1 Ευρώ = 341 Δρχ)
Επιχειρήματα για τις αυξήσεις :
1. Λέγεται πως για τα ελλείμματα φταίνε οι πολίτες-"τσαμπατζήδες"- που ταξιδεύουν δίχως να κόβουν εισητήριο.
Απάντηση : Tο πρόβλημα λύνεται με τακτικούς ελέγχους από τους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους του Οργανισμού. Μάλιστα τα πρόστιμα για τους λαθρεπιβάτες δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, ανέρχονται στο 60πλάσιο του αντιτίμοπυ του εισητηρίου. (Εντός των συρμών και στους χώρους των σταθμών μετά τα Επικυρωτικά Μηχανήματα διεξάγεται διαρκής έλεγχος κομίστρου. Σε όσους δεν έχουν ή δεν επιδεικνύουν τον προβλεπόμενο νόμιμο τίτλο μεταφοράς ορθά επικυρωμένο, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 60πλάσιο της αξίας ενιαίου εισιτηρίου, χρονικής διάρκειας 1 ½ ώρας, Ν.2669/98 (Κ.Υ.Α. Α-44111/3784/25.07.2006/ΦΕΚ 1179Β/30.08.2006). Επίσης εάν το πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός είκοσι (20) ημερών, τότε αυτό δεκαπλασιάζεται και διαβιβάζεται στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), στην οποία υπάγεται ο καταλαμβανόμενος, ως παραβάτης επιβάτης.
2. Λέγεται πως οι αυξήσεις είναι απόλυτα επιβεβλημένες επειδή οι Οργανισμοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παρουσιάζουν κάθε χρόνο ελλείμματα.
Απάντηση : Για τα ελλείμματα ο μόνος αναρμόδιος (ο οποίος όμως τώρα τιμωρείται με αύξηση εισητηρίου) είναι ο πολίτης. Μοναδικός υπόλογος για την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την κερδοφορία τους είναι η διορισμένοηαπό την εκάστοτε πολιτική ηγεσία Διοίκηση. Αντί να προβαίνει λοιπόν η κυβέρνηση σε αυξήσεις εισητηρίων ας αντικαταστήσει εκείνες τις διοικήσεις που αδυνατούν να "συμμαζέψουν" την κατάσταση. Αλλες λύσεις όπως μεταφορά σε ιδόκτητες εγκαταστάσεις (αντί να καταβάλλεται ενοίκιο σε μη ιδιόκτητους χώρους,) ο εξορθολογισμός και η μείωση των λειτουργικών δαπανών καθώς και η άμεση εξόφληση των κονδυλίων που οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο στους συγκεκριμένους φορείς (οι φήμες μιλούν για 500-600 εκατομμύρια ευρώ από Υπουργεία Παιδείας, Υγείας κλπ) θα μείωναν άμεσα τα ελλείμματα των φορέων δίχως να υπάρχει ανάγκη αύξησης του αντιτίμου των εισητηρίων.
3. Λέγεται πως είναι «Λογικότατη» η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου (έτσι είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης -ΟΑΣΘ-, Χρήστος Στεφανίδης,μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πηγή εφμ Ναυτεμπορική 30.12.2010) «Εδώ και χρόνια, η τιμή των εισιτηρίων δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά, αφού και η προγραμματισμένη για το Μάιο αύξηση τελικά δεν έγινε. Οι δαπάνες, όμως, του Οργανισμού αυξήθηκαν κατά 55%, αφού τα λεωφορεία απορροφούν 27.000.000 λίτρα πετρελαίου ετησίως και οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί τόσο. Το προσήκον κόστος του εισιτηρίου για το 2011 (χωρίς την επιδότηση), εκτιμάμε ότι είναι 1,60 ευρώ και πείτε μου πού αλλού υπάρχει τόσο φθηνό εισιτήριο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΣΧΟΛΙΟ : Σε άλλες χώρες ναι είναι αληθές πως το εισητήριο είναι ακριβότερο αλλά είναι εξ ίσου αληθές πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών σε σύγκριση με αυτήν που προσφέρουν οι συγκοινωνίες στην Ελλάδα : Υπάρχει τακτική συχνότητα των Μέσων μαζικής μεταφοράς (π.χ. κάθε 5 λεπτά), τα λεωφορεία είναι καθαρά και περιποιημένα (και όχι ξεχαρβαλωμένα όπως στην Ελλάδα) , εξυπηρετούν τον πολίτη κατά τη διάρκεια ολόκληρου του χρόνου. Στην Ελλάδα (και για να ακριβολογώ, στην Αθήνα) κατά τη διάρκεια του 2010 ούτε τις μισές ημέρες του χρόνου δεν εξυπηρετήθηκε ο πολίτης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς:
- Αλλοτε λόγω υπαιτιότητας των εργαζομένων (ξαφνική συνέλευση των εργαζομένων κατά τη διάρκεια εργάσιμων ημερών),
- Αλλοτε λόγω στάσεων εργασίας,
- Αλλοτε λόγω απεργιών/συγκεντρώσεων κλπ άλλων φορέων στο κέντρο της Αθήνας με αποτέλεσμα να παρεμποδίζονται και να μην λειτουργούν οι συγκοινωνίες
ΕΡΩΤΗΣΗ : Πείτε μου που αλλού εξαναγκάζεται ο πολίτης να ακουμπάει περίπου το 35% του εισοδήματός του (αφού υποχρεώνεται να μετακινείται με ταξί όσες φορές δεν λειτουργούν οι συγκοινωνίες) προκειμένου να ασκήσει το αυτονόητο συνταγματικό του δικαίωμα, δηλαδή να διακινείται ελεύθερα στον ίδιο του τον τόπο?
Οι επικείμενες αυξήσεις των εισητηρίων κατά τη γνώμη μου είναι επιεικώς απαράδεκτες. Η κυβέρνηση θα πρέπει ιδιαίτερα λόγω των χαλεπών καιρών στους οποίους ζούμε , να επανεξετάσει τη στάση της αφού με το λεωφορείο δεν μετακινούνται ούτε οι βουλευτές ούτε οι εφοπλιστές παρά μόνο τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.
ΥΓ1. Οσοι είχαν πληρώσει κάρτα πολλαπλών διαδρομών πιστεύω πως θα πρέπει να διεκδικήσουν την επιμήκυνση των ημερών διάρκειας κατά το ποσόν των ημερών που τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν τους εξυπηρέτησαν. Οπως απαιτείται από τον πολίτη να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, κατά τον ίδιο τρόπο είναι δικαίωμα του πολίτη να εισπράττει κατά 100% τις υπηρεσίες για τις οποίες επιβαρύνεται οικονομικά. Μια φίλη μου διεκδίκησε την επιμήκυνση της ισχύος της κάρτας της για όσες ημέρες δεν υπήρχαν δρομολόγια λεωφορείων και της την επεκτείνανε.
ΥΓ2. Οι συγκοινωνίες υποτίθεται πως κρατικοποιήθηκαν (γύρω στο 1978) για καλύτερες ημέρες. Τότε υπεύθυνος για τα έξοδα ήταν κάθε ιδιοκτήτης λεωφορείου, το κράτος τον επιδοτούσε με κάποιο ποσό και οι φορείς στο σύνολό τους ήταν κερδοφόροι. Και νάταν μόνο αυτό, τότε σε κάθε λεωφορείο απασχολούνταν εκτός από τον οδηγό και ένας εισπράκτορας (δηλαδή έτρωγε ψωμί από αυτή τη δουλειά ακόμη μία οικογένεια) . Τώρα που την διαχείρηση την έχει το Δημόσιο οι συγκοινωνίες πάνε από το κακό στο χειρότερο.
ΓΙΑΤΙ άραγε?????
Πηγές: dyosmaraki.blogspot.com, newsit.gr
____________________________________________________________________
Η dyosmaraki (04.01.11), στο ομώνυμο blog, παραθέτει μια τεκμηριωμένη ανάρτηση με τίτλο:
Να υπενθυμίσω πως από το 2000 μέχρι σήμερα (σε μια 10ετία δηλαδή) οι τιμές των εισητηρίων έχουν αυξηθεί κατά τουλάχιστον284% !!!! τη στιγμή που οι μισθοί το τελευταίο διάστημα διαρκώς συρρικνώνονται.
7.8.2000 Το εισητήριο της ΕΘΕΛ αυξάνεται από 120 Δρχ. σε 150 Δρχ. (αύξηση 25%)
Από 1.5.2008 μέχρι 1.1.2009 το κόστος των εισητηρίων των αστικών λεωφορείων αυξήθηκε κατά 100%!!!!! (1 Ευρώ = 341 Δρχ)
Κόστος εισητηρίων ΜΜΜ - Πηγή Ημερησία 29.4.2008 |
1. Λέγεται πως για τα ελλείμματα φταίνε οι πολίτες-"τσαμπατζήδες"- που ταξιδεύουν δίχως να κόβουν εισητήριο.
Απάντηση : Tο πρόβλημα λύνεται με τακτικούς ελέγχους από τους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους του Οργανισμού. Μάλιστα τα πρόστιμα για τους λαθρεπιβάτες δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, ανέρχονται στο 60πλάσιο του αντιτίμοπυ του εισητηρίου. (Εντός των συρμών και στους χώρους των σταθμών μετά τα Επικυρωτικά Μηχανήματα διεξάγεται διαρκής έλεγχος κομίστρου. Σε όσους δεν έχουν ή δεν επιδεικνύουν τον προβλεπόμενο νόμιμο τίτλο μεταφοράς ορθά επικυρωμένο, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 60πλάσιο της αξίας ενιαίου εισιτηρίου, χρονικής διάρκειας 1 ½ ώρας, Ν.2669/98 (Κ.Υ.Α. Α-44111/3784/25.07.2006/ΦΕΚ 1179Β/30.08.2006). Επίσης εάν το πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός είκοσι (20) ημερών, τότε αυτό δεκαπλασιάζεται και διαβιβάζεται στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), στην οποία υπάγεται ο καταλαμβανόμενος, ως παραβάτης επιβάτης.
2. Λέγεται πως οι αυξήσεις είναι απόλυτα επιβεβλημένες επειδή οι Οργανισμοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παρουσιάζουν κάθε χρόνο ελλείμματα.
Απάντηση : Για τα ελλείμματα ο μόνος αναρμόδιος (ο οποίος όμως τώρα τιμωρείται με αύξηση εισητηρίου) είναι ο πολίτης. Μοναδικός υπόλογος για την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την κερδοφορία τους είναι η διορισμένοηαπό την εκάστοτε πολιτική ηγεσία Διοίκηση. Αντί να προβαίνει λοιπόν η κυβέρνηση σε αυξήσεις εισητηρίων ας αντικαταστήσει εκείνες τις διοικήσεις που αδυνατούν να "συμμαζέψουν" την κατάσταση. Αλλες λύσεις όπως μεταφορά σε ιδόκτητες εγκαταστάσεις (αντί να καταβάλλεται ενοίκιο σε μη ιδιόκτητους χώρους,) ο εξορθολογισμός και η μείωση των λειτουργικών δαπανών καθώς και η άμεση εξόφληση των κονδυλίων που οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο στους συγκεκριμένους φορείς (οι φήμες μιλούν για 500-600 εκατομμύρια ευρώ από Υπουργεία Παιδείας, Υγείας κλπ) θα μείωναν άμεσα τα ελλείμματα των φορέων δίχως να υπάρχει ανάγκη αύξησης του αντιτίμου των εισητηρίων.
3. Λέγεται πως είναι «Λογικότατη» η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου (έτσι είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης -ΟΑΣΘ-, Χρήστος Στεφανίδης,μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πηγή εφμ Ναυτεμπορική 30.12.2010) «Εδώ και χρόνια, η τιμή των εισιτηρίων δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά, αφού και η προγραμματισμένη για το Μάιο αύξηση τελικά δεν έγινε. Οι δαπάνες, όμως, του Οργανισμού αυξήθηκαν κατά 55%, αφού τα λεωφορεία απορροφούν 27.000.000 λίτρα πετρελαίου ετησίως και οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί τόσο. Το προσήκον κόστος του εισιτηρίου για το 2011 (χωρίς την επιδότηση), εκτιμάμε ότι είναι 1,60 ευρώ και πείτε μου πού αλλού υπάρχει τόσο φθηνό εισιτήριο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΣΧΟΛΙΟ : Σε άλλες χώρες ναι είναι αληθές πως το εισητήριο είναι ακριβότερο αλλά είναι εξ ίσου αληθές πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών σε σύγκριση με αυτήν που προσφέρουν οι συγκοινωνίες στην Ελλάδα : Υπάρχει τακτική συχνότητα των Μέσων μαζικής μεταφοράς (π.χ. κάθε 5 λεπτά), τα λεωφορεία είναι καθαρά και περιποιημένα (και όχι ξεχαρβαλωμένα όπως στην Ελλάδα) , εξυπηρετούν τον πολίτη κατά τη διάρκεια ολόκληρου του χρόνου. Στην Ελλάδα (και για να ακριβολογώ, στην Αθήνα) κατά τη διάρκεια του 2010 ούτε τις μισές ημέρες του χρόνου δεν εξυπηρετήθηκε ο πολίτης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς:
- Αλλοτε λόγω υπαιτιότητας των εργαζομένων (ξαφνική συνέλευση των εργαζομένων κατά τη διάρκεια εργάσιμων ημερών),
- Αλλοτε λόγω στάσεων εργασίας,
- Αλλοτε λόγω απεργιών/συγκεντρώσεων κλπ άλλων φορέων στο κέντρο της Αθήνας με αποτέλεσμα να παρεμποδίζονται και να μην λειτουργούν οι συγκοινωνίες
ΕΡΩΤΗΣΗ : Πείτε μου που αλλού εξαναγκάζεται ο πολίτης να ακουμπάει περίπου το 35% του εισοδήματός του (αφού υποχρεώνεται να μετακινείται με ταξί όσες φορές δεν λειτουργούν οι συγκοινωνίες) προκειμένου να ασκήσει το αυτονόητο συνταγματικό του δικαίωμα, δηλαδή να διακινείται ελεύθερα στον ίδιο του τον τόπο?
Οι επικείμενες αυξήσεις των εισητηρίων κατά τη γνώμη μου είναι επιεικώς απαράδεκτες. Η κυβέρνηση θα πρέπει ιδιαίτερα λόγω των χαλεπών καιρών στους οποίους ζούμε , να επανεξετάσει τη στάση της αφού με το λεωφορείο δεν μετακινούνται ούτε οι βουλευτές ούτε οι εφοπλιστές παρά μόνο τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.
ΥΓ1. Οσοι είχαν πληρώσει κάρτα πολλαπλών διαδρομών πιστεύω πως θα πρέπει να διεκδικήσουν την επιμήκυνση των ημερών διάρκειας κατά το ποσόν των ημερών που τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν τους εξυπηρέτησαν. Οπως απαιτείται από τον πολίτη να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, κατά τον ίδιο τρόπο είναι δικαίωμα του πολίτη να εισπράττει κατά 100% τις υπηρεσίες για τις οποίες επιβαρύνεται οικονομικά. Μια φίλη μου διεκδίκησε την επιμήκυνση της ισχύος της κάρτας της για όσες ημέρες δεν υπήρχαν δρομολόγια λεωφορείων και της την επεκτείνανε.
ΥΓ2. Οι συγκοινωνίες υποτίθεται πως κρατικοποιήθηκαν (γύρω στο 1978) για καλύτερες ημέρες. Τότε υπεύθυνος για τα έξοδα ήταν κάθε ιδιοκτήτης λεωφορείου, το κράτος τον επιδοτούσε με κάποιο ποσό και οι φορείς στο σύνολό τους ήταν κερδοφόροι. Και νάταν μόνο αυτό, τότε σε κάθε λεωφορείο απασχολούνταν εκτός από τον οδηγό και ένας εισπράκτορας (δηλαδή έτρωγε ψωμί από αυτή τη δουλειά ακόμη μία οικογένεια) . Τώρα που την διαχείρηση την έχει το Δημόσιο οι συγκοινωνίες πάνε από το κακό στο χειρότερο.
ΓΙΑΤΙ άραγε?????
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου