Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Επιλογή Μπαγκαζιέρας Οροφής (RoofBox)

Επιλογές ανάμεσα σε:

A) volvo weekender
B) Thule Pacific 200
Γ) Mont Blanc triton 350










διαστάσεις, χωρητικότητα, βάρος υλικού, μέγιστο φορτίο ανά επιλογή:
Α) 175x82x36,5cm, 370 litres, wt 15kg, 50kg, http://www.volvopartshop.com/roof-box-weekender-183-p.asp
Β) 175x82x45   cm, 460 litres, wt 14kg, 50kg, http://www.thule.com/en/GR/Products/CargoCarriers/Boxes/631206.aspx
Γ) 162x88x41   cm, 380 litres, wt 15kg, 75kg, http://www.montblancuk.co.uk/our-products/roof-boxes/roof-box-performance/roof-box-performance-triton350-black.html

Ενδεικτικό κόστος, ανά επιλογή και πηγή:
Α) αρχική τιμή ~350€, έκπτωση 20% EXTRA AE, ήτοι τελική τιμή ~280
Β) αρχική τιμή 510€, μετά την έκπτωση 450€ στην Trim AE (επίσημος αντιπρόσωπος), την βρίσκεις και χαμηλότερα
Γ) αρχική τιμή 900€, ακατέβατα στην Autoplus, μια μικρή περιουσία σε 10 άτοκες δόσεις! (καλοκαίρι 2010). Το ίδιο υλικό στην γερμανία amazon.de πωλείται στα 284,90€ και είναι διαθέσιμο (τελευταία ενημέρωση 04.08.2012), πλην όμως δεν αποστέλλεται ελλάδα! αν κάποιος -υποθετικά μιλώντας- μπορούσε να εξασφαλίσει την μεταφορά του υλικού με τίμημα γύρω στα 100€, τότε το συνολικό κόστος θα ανέρχονταν στα ~380

Λεπτομέρειες:
  1. η λύση της montblanc θεωρείται premium. έχει -σύμφωνα με τον πωλητή- πρόσθετη επίστρωση σε σχέση με την γκρι, προκειμένου να μην πολυμερίζεται το υλικό της από την ηλιακή ακτινοβολία. το κάλυμμά της ανοίγει με την βοήθεια αμορτισέρ!
  2. σε όλες τις μπαγκαζιέρες όριο ταχύτητας τα 130χλμ/ώρα. 
  3. οι τιμές των B και Γ στην ημεδαπή,  είναι αδικαιολόγητα υψηλές!!
  4. στο εξωτερικό που υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και διαφορετική κουλτούρα τολμούν τα μαγαζιά εμπορίας ακόμη και να νοικιάζουν μπαγκαζιέρες με την ημέρα!
Τελική επιλογή:

Επελέγη τελικά η προμήθεια της weekender ως η βέλτιστη τεχνοοικονομικά λύση για τοποθέτηση σε αυτοκίνητο volvo. made in germany δηλώνει και οι πρώτες εντυπώσεις σχετικά με την ποιότητα κατασκευής είναι πολύ ικανοποιητικές. η μπαγκαζιέρα έρχεται μαζί με σετ U στερέωσης, συνεπώς η προμήθεια του σετ μηχανισμού στήριξης Τ-track δεν είναι απαραίτητη. Ενδεικτικά το εργοστασιακό Τ-track κιτ κοστίζει περίπου 15€ και προσφέρει καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα.

Το δέσιμο με τα στηρίγματα τύπου U και όχι τα αντίστοιχα τύπου T δείχνει εντέλει προτιμότερο καθώς τα πρώτα είναι παχύτερα (~8mm έναντι 5mm) και πιάνουν την μπαγκαζιέρα σε συνολικά οκτώ (8) σημεία αντί τεσσάρων (4). παρότι υστερούν αισθητικά.

στα περιεχόμενα θα συναντήσει κάποιος ένα υποτυπώδες φύλλο οδηγιών και δύο (2) πρακτικούς ιμάντες πρόσδεσης για σταθεροποίηση του φορτίου εσωτερικά της μπαγκαζιέρας.

Εντυπώσεις - Ανάδραση

πρώτη οδηγική εμπειρία με την μπαγκαζιέρα καθώς και το αυτοκίνητο με πλήρη φόρτο. 800 περίπου lt γεμάτα με την πραμάτεια της οικογένειας ολοκλήρωσαν το σύντομο ταξίδι τους μέχρι την εξοχική οικεία. τα βαριά (βαλίτσες) επιμελώς τοποθετημένα στο πορτ μπαγκάζ και τα ελαφριά (παιχνίδια, είδη θαλάσσης, καρότσια κ.λπ.) ζυγισμένα σε όλο το μήκος της μπαγκαζιέρας.

οι άνεμοι που επικρατούσαν ανά διαστήματα στην διαδρομή ήταν έως θυελλώδεις.  υπό αυτές τις συνθήκες το αυτοκίνητο έδινε δυστυχώς την εντύπωση ότι δεν πατούσε σωστά. οι μετατοπίσεις, απόρροια των πλευρικών πιέσεων, σε κρατούσαν σε διαρκή εγρήγορση.

όπως σοφά αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης του υλικού, η συμπεριφορά του οχήματος με την μπαγκαζιέρα τοποθετημένη αλλάζει. προς το χειρότερο θα προσέθετα. θέλει προσοχή, εκπαίδευση και σχετική εμπειρία για να μπορέσεις να αποβάλλεις το άγχος του "ορεινού" φορτίου.


αρνητικά:
  • η αύξηση της κατανάλωσης εκτός πόλης αγγίζει ένα 10-15% με την μέγιστη επιβάρυνση να παρουσιάζεται σε αυτοκινητόδρομο και σε υψηλές ταχύτητες. ο κατασκευαστής όπως προείπαμε δίνει max speed 130χαω. το υλικό δοκιμάστηκε σε ταχύτητες μέχρι και 160χαω σε αυτοκινητόδρομο
  • ο θόρυβος από τα 120χαω και πάνω είναι αισθητός.
  • η δυσκολία στο πλύσιμο του αυτοκινήτου

θετικά:
  • κουβαλάς την προίκα σου, ακόμη και πράγματα που θα μπορούσες να αποχωριστείς για λίγες μέρες
  • η σκιά και ο φυσικός δροσισμός που χαρίζει στην καμπίνα των επιβατών κατά τους θερινούς μήνες
  • θα τολμούσα να πω η εμφάνιση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου